zondag 24 juni 2012

Bruine oorringen met strik en swarovski steentje

Vandaag maakte ik een nieuw paar oorringen, deze keer in het bruin. . . Ik zal ze nog in enkele verschillende kleuren maken, want ik vind ze fijn om te dragen. Ze lijken ook op de oorringen van les favorits de pomme, waarop ik mij geïnspireerd heb.

Today I made a new pair of earrings, this time brown ones. . . I'll made them in different colours, because I like to wear them. They look like the earrings of 'les favorits de pomme', which inspired me.



30 opmerkingen:

  1. Hoe maak je zo'n oorbellen? Vind ze heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt nodig: een nietstift, parel, strik die al klaar is of een lintje om zelf de strik te maken, een kastje en het steentje die past in de kast.

      je bevestigt het steentje in het kastje. Je steekt het nietstiftje door de parel en dan prik je met dezelfde nietstift door de achterkant van de strik en eventueel nog wat verstevigen met secondelijm. Met een kniptang knip je de rest van het nietstiftje af, maar je moet nog voldoende overlaten om dan met een plooitang een oogje te maken en dit oogje sluit je in het oogje van het kastje en de oorbel is af!

      Verwijderen
    2. Hoe maak je op het einde een oogje in het ander oogje?

      Verwijderen
    3. in het kastje zit al een oogje en met een plooitang plooi je het staafje tot een rondje.

      Verwijderen
  2. waar koop je het materiaal ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tiny's hobby in Kortrijk, daar vind je alles wat je nodig hebt!

      Verwijderen
    2. En waar vind je de nietstiften?

      Verwijderen
    3. Nietstiften kan je kopen in de veritas, Tiny's hobby in kortrijk, op internet (bv. Sayila),...

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Hallo Kjenta,

    Is er veel keuze aan materiaal om zelf oorbelletjes te maken? Zijn de pareltjes per stuks te koop? Zijn er ook parels van swarovski te koop?
    Ik vraag me dit af want kortrijk is ver van huis.

    Mvg
    Gwenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Je hebt er vrij veel materiaal om dit soort oorringen te maken en je kan de parels per stuk kopen. Veel keuze uit verschillende kleurtjes voor die steentjes. Ook lint kan je er vinden in alle kleuren. Parels van swarovski kan je er niet krijgen. Het is afhankelijk van hoe ver het precies is ofdat het de moeite is..

      groetjes!

      Verwijderen
  4. zou je het materiaal ook in de veritas vinden?
    Dankje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen in de veritas kan je enkel parels krijgen en het lint. Maar het steentje en houdertje voor in je oor zelf kan je daar niet krijgen. Groetjes

      Verwijderen
  5. Beste Kjenta

    Waar kan je die swarovski steentjes dan wel kopen? En waar vind je die kastjes met een oogje?

    Mvg

    Marlies & Charlotte

    Gelieve te antwoorden op: girls.secrets@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marlies en Charlotte

      Ik haal al het materiaal voor deze oorringen van Tiny's hobby in Kortrijk.

      Groetjes

      Verwijderen
  6. Is er een bepaalde grootte nodig voor het nietstiftje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen hoor, ik moet altijd nog een deel er van afknippen.

      Verwijderen
  7. Ook ik heb nog een vraagje over die mooie oorbellen die je gemaakt hebt: hoe maak je zo'n strikje. Is er een techniek voor of heb je er gewoon veel geduld voor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is wel degelijk een techniek voor. Ik heb een nieuw bericht gepost met een filmpje waarin men toont hoe je een strik kan maken met behulp van een vork.
      Veel plezier!

      Verwijderen
  8. Dank je, dat helpt me heel wat verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem, als er nog vragen zijn, mag je ze altijd stellen.
      Groetjes

      Verwijderen
  9. Kost het materiaal veel als je alles nieuw koopt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt zeer goed mee. Ik kan nu de precieze prijs niet zeggen, maar je raakt er wel met 6 euro voor 1 paar denk ik.
      Groetjes

      Verwijderen
    2. het scheelt ook wel in prijs zeker als je zo pakketjes koopt waar bv. 10 nietstiften inzitten, ga toch maar beginnen met 1 kleur van strikje, heb de foto's gezien hoe je ze maakt, valt nog goed mee precies of onderschat ik dat?

      Verwijderen
    3. Ja, dit scheelt zeker.. Wanneer je van plan bent om meerdere oorringen te maken is het inderdaad beter als je grotere pakketjes koopt.
      Deze oorringen zijn goed te maken, je kan ook strikjes kopen die al klaar zijn. Dit maakt het nog iets gemakkelijker.

      Groetjes

      Verwijderen
  10. beste Kjenta,
    kan je op je blog een filmpje zetten waarmee ik kan zien hoe je je oorbellen maakt?

    mvg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit wil ik gerust eens doen, heb je al de post gezien waarin ik met foto's uitleg hoe je deze moet maken?

      Groetjes Kjenta

      Verwijderen
  11. ken je eventueel een site waar je zo een kastje met een steentje in kan kopen?
    Ik zou deze ook graag maken maar ik vind dit nergens en ik zou het liefst via het internet kopen.
    en hoe groot moet de parel zijn?

    MVG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de website van Sayila.. Zeer goede site, betrouwbaar en goedkoop!
      Maar je moet het steentje en kastje apart kopen.
      De parel is afhankelijk van hoe groot je het zelf wilt. Ik zou een parel van 12 mm of 14 mm aanraden.

      Groetjes
      Kjenta

      Verwijderen
  12. waar vindt je het kastje met het steentje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop dit online op sayila.nl. Het kastje en de steen moet je apart aankopen en dan zelf de steen er in plaatsen.
      Groetjes

      Verwijderen