donderdag 17 april 2014

Voelzakjes

Ik werk momenteel met personen met een mentale beperking. Voor hen maakte ik vandaag voelzakjes. Dit zijn zakjes met verschillende soorten vulling. Dit is niet enkel een leuk idee voor personen met een mentale beperking, maar dit is ook een fijne activiteit voor kinderen, ouderen, enz.

Vandaag vulde ik de zakjes met vloeibaar materiaal, zoals douchegel, badschuim en water. Je kan hier voorwerpen aan toevoegen voor een extra visuele prikkel. Morgen maak ik nog zakjes met piepschuimbolletjes, koffie en steentjes.

Om voelzakjes te maken heb je een lasapparaat nodig om bijvoorbeeld groenten en vlees vacuum te trekken en dicht te lassen. Ik kocht dit toestel tweedehands voor 15 euro. Las de zakjes twee maal zodat ze stevig genoeg dicht zijn!
Ook heb je vacuumzakjes nodig. Ik kocht deze in de AVA. En natuurlijk niet te vergeten, vulmateriaal. Voelzakjes kan je met allerlei kosteloos materiaal vullen. Laat je creativiteit de vrije loop!

Hieronder een filmpje waarin ik een voelzakje maak.

 

XoX
Kjenta

2 opmerkingen:

  1. Ooh, zo tof!

    Sjiek dat ze in plastiek zijn zodat je met vloeibaar materiaal kan werken.
    En ze kunnen nog zien wat erin zit.

    Leuk!
    Ik wil ook voelen :-D
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, tof eh... Kheb er met stof ook gemaakt, maar kvond deze wel keer wat anders om te tonen ^^

      Ooh zal eentje maken voor jouw x3

      Verwijderen