woensdag 21 mei 2014

Zelf oorringen en armband maken

Deze week kreeg ik plots terug de kriebels om wat juweeltjes zelf te maken. Omdat ik die dag in Kortrijk was, stopte ik even bij Tiny's.
 
Daar kocht ik deze parels, strikjes en benodigdheden. En oké, ik schrok even van de prijs toen ik € 25 moest betalen, maar ik had er zo'n zin in!
 

 Het eerste wat ik maakte waren deze oorringen met roze strik. 
Om deze oorringen te maken heb je het volgende nodig:
- Twee strikjes
- Twee parels
- Twee nietstiften
- Twee kastjes
- Twee steentjes
- Eventueel detailkapje
- Nijptang
- Kniptang

Je begint met de parels op de nietstiften te rijgen. Zoals je ziet op de foto.
 

En van de rest ben ik vergeten een foto te nemen, uit enthousiasme... Het spijt me. Maar na deze stap prik je de nietstift door de achterkant van het strikje. Om het strikje vast te zetten, laat ik een druppeltje alleslijm erop vallen.
 
Je maakt het diamantsteentje vast in het kastje met een knijptang.
Daarna knip je een deel van de nietstift tot het niet meer te lang is om een "lusje" te vormen met de nijptang. Via dit lusje hang je de parel aan het kastje. En klaar!
 
Het lijkt zo ingewikkeld zonder de foto's.. Volgende keer neem ik van iedere stap een foto!
Ook deze oorringen maakte ik via hetzelfde principe.
 
Bij deze oorringen heb je een kettelstift nodig in de plaats van een nietstift. Dit omdat het geen parel is die je gebruikt, maar een bedeltje.

Je maakt het kroontje vast aan de kettelstift door het rondje open te plooien, het kroontje eraan hangen en het rondje terug dicht te plooien. Daarna prik je de stift terug door de strik zoals je hier op de foto ziet. Nog aan een oorhaakje hangen en klaar!

 Ook deze oorringen maakte ik nog. En de twee armbanden die je hieronder ziet.
 

 


 Ik wens jullie veel inspiratie en succes toe bij het maken van je eigen juwelen!
XoX Kjenta


Geen opmerkingen:

Een reactie posten