woensdag 3 juli 2013

Strikjesmaker maken en gebruiken

Wanneer je zelf juwelen maakt, is de kans groot dat je wel eens kleine strikjes moet maken. 
Hier op mijn blog heb ik jullie al getoond hoe je dit eenvoudig kan doen met een vork.
Maar natuurlijk hebben ze in de winkel ook producten die hierop inspelen, namelijk de strikjesmaker. 


Terwijl ik dit zag op internet, ging al een lichtje branden... Dit is toch eenvoudig zelf te maken? 
Je kan een blokje hout nemen, daar gaatjes in boren en bijhorende stokjes maken die erin passen.
Maar het moest net iets sneller gaan, want ik wou meteen een paar oorringen maken met strikjes.
Dus nam ik een blokje hout en twee spijkers. Met een hamer sloeg ik de spijkers in het blokje. Neem een afstand die jij goed vindt om strikjes voor oorringen mee te maken. In nog geen 5 minuten had ik een strikjesmaker.


Hoe werkt nu zo'n strikjesmaker? Dit wordt hopelijk duidelijk na het bekijken van het filmpje.
Wanneer er iets onduidelijk is, vraag gerust!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten