maandag 13 mei 2013

Recept chocomousse

Telkens als ik chocomousse maak, is dit een soort pudding.. Geen mousse maar een 'rekkerige', vloeibare substantie. Zo jammer want ik hou van chocomousse!
Dit werd een gespreksonderwerp met een vriendin, zij wist me te vertellen dat haar moeders chocomousse altijd echt een mousse is.
Naar mijn groot plezier kreeg ik het recept. Dit testte ik natuurlijk uit.
En ja hoor het is de eerste keer dat mijn chocomousse goed gelukt is! Dus deel ik met veel plezier het recept met jullie.




Chocomousse à la Leen 

Benodigdheden (per persoon)
- 1 reep chocolade (ik gebruik bruine)
- 1 ei
- 1 soeplepel bloemsuiker

Bereidingswijze 
Scheid de eierdooier van het eiwit
Meng de bloemsuiker en de eierdooier
Klop het eiwit op tot het niet meer uit je kom valt 
Smelt de chocolade in de microgolfoven (niet te lang, ongeveer 3 minuten op 600 watt)
Voeg het mengsel van bloemsuiker met de eierdooiers bij de chocolade, goed mengen
Voeg daarna het opgeklopte eiwit toe en roer dit er voorzichtig onder met een spatel tot je een smeuiig resultaat hebt
Plaats lang genoeg in de koelkast.

Smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten