woensdag 26 juni 2013

Brownies met cacaopoeder

Wie houdt er nu niet van brownies?? Het is gewoon zooo lekker...
En wie had gedacht dat ze zo gemakkelijk klaar te maken zijn? Ik niet in ieder geval..

Gisteren had ik zin om nog eens te bakken, dus keek ik welke producten ik allemaal in huis had.
Ik had genoeg om een broodpudding en brownies (voor de eerste keer!) te maken.

Er was wel het probleem dat ik geen chocolade in huis had, maar wel cacaopoeder, dus zocht ik naar een recept waarbij je geen chocolade nodig hebt. En wie zoekt die vindt!
Deze brownies zijn echt eenvoudig en heerlijk...



Ik deel graag het recept met jullie, want je moet dit zeker eens proberen!

Benodigdheden (voor het aantal brownies die je hierboven ziet)


- 100 gram bloem
- 25 gram cacaopoeder (ongezoet)
- zakje vanillesuiker
- koffielepel bakpoeder
- 1/2 koffielepel zout
- 2 eieren
- 125 gram boter (kamertemperatuur)
- 175 gram kristalsuiker

Bereidingswijze

- Verwarm de oven voor op 175°.
- Zeef de bloem en cacaopoeder samen in een kom.
- Doe hierbij de vanillesuiker, bakpoeder en het zout. Meng goed.
- Klop in een andere kom de eieren, boter en suiker tot een romig mengsel.
                (Dit kan met een mixer, keukenrobot of met de garde). Ik deed het met de garde, dit hoeft   
                niet volledig glad te zijn, kleine brokjes boter smelten in de oven.
- Voeg het bloem-cacao mengsel bij het botermengsel. Klopt dit zo egaal mogelijk.
- Vet de bakvorm in. (Ongeveer 20 x 20 cm)
- Schep het beslag in de bakvorm en verdeel gelijkmatig.
               Schrik niet wanneer je bakvorm te groot lijkt omdat er slechts een kleine laag op de bodem   
               ligt. Het beslag zal nog rijzen in de oven.
- Bak 17 à 20 minuten in de oven.
- Laat dit afkoelen en verdeel het in gelijke (vierkante) stukken.




2 opmerkingen:

  1. Je kan in plaats van een bakvorm ook van die cupcake vormpjes gebruiken. In action hebben ze gekleurde afwasbare vormpjes.
    En geen nood van de cacoapoeder, ik gebruik ook dikwijls geen echte chocolade ;)
    Smaakt even lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, je kan dit maken in iedere vorm,.. Maar ik wou het traditioneel houden, bij de vierkante, platte brownies zoals je ze in de winkel vindt ^^

      Ze zijn idd even lekker... :D

      Verwijderen